FANDOM

Regulamin

czyli

zbiór zasad panujących na wiki

I. Regulamin.

  1. Regulamin jest dokumentem, który zawiera opis zasad działających na wikiRSHL.
  2. Obowiązuje wszystkich zarejestrowanych, jak i niezarejestrowanych użytkowników. Rozpoczęcie edytowania jakiegokolwiek artykułu na encyklopedii lub jakakolwiek inna działalność na wikii oznacza jego automatyczną akceptację. Nieprzeczytanie regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania! Każdy jest do tego zobowiązany, aby uniknąć zablokowania lub innych nieprzyjemności.
  3. Jednocześnie obowiązują na wiki globalne Zasady Użytkowania wytyczne przez Wikia.
  4. Administracja zastrzega sobie prawo do edycji regulaminu w każdej chwili w celu jego poprawek, a użytkownika obowiązuje zapoznanie się z jego jak najbardziej aktualną wersją; jednocześnie administracja zobowiązuje się do poinformowania o aktualizacji użytkowników.
  5. Dotyczy wszystkich części wikiRSHL, czyli artykułów, czatu, tablic użytkowników, blogów, komentarzy, forum itd.

II. wikiRSHL.

  1. wiki Real Soccer Haxball League (wikiRSHL) jest źródłem wiedzy o lidze Real Soccer Haxball League i wszystkim co z nią ziwązane
  2. Pełni rolę encyklopedii, która składa się na artykuły; cała reszta, tzn. strony użytkownika, forum czy czat, jest jej dodatkiem, toteż nie jest na tej samej lub wyższej od niej pozycji.
  3. Nie jest oficjalną stroną ligi, hostingiem zdjęć, serwisem społecznościowym, miejscem na reklamy lub treści prywatne, seksualne czy intymne.
  4. Każdy może ją edytować, jednak nieprzestrzeganie zasad zawartych w tymże regulaminie może doprowadzić do odebrania mu tych uprawnień i blokady.

III. Użytkownicy i administracja.

  1. Przestrzegamy zasady netykiety obowiązującej na łamach całego Internetu, w tym nie przeklinamy, nie spamujemy, nie grozimy innym użytkownikom i starając się zachować kulturę.
  2. Zabronione są wulgaryzmy, spam, groźby, trolling, wywyższanie się nad innymi, zastraszanie, obrażanie oraz publikowanie treści nieetycznych, erotycznych, nielegalnych i niezgodnych z prawem RP.
  3. Strony użytkownika są jego własnością i nikt nie powinien ich edytować bez jego własnej zgody. Dozwolone są tylko poprawki ortograficzne, techniczne lub interpunkcyjne.
  4. Administracja nie może blokować za coś, o czym w regulaminie nie wspomniano, chyba że użytkownik otrzymał wcześniej stosowne upomnienie i ostrzeżenie.
  5. Nadużywanie uprawnień (dawanie blokad niewinnym osobom; niszczenie encyklopedii; działanie na szkodę wikii) rollbacka, moderatora czatu, administratora lub biurokraty jest niedozwolone i może doprowadzić do odebrania tych uprawnień lub całkowitej blokady.
  6. Powodem odebrania uprawnień może być także nieaktywność (ponad miesiąc) lub brak aktywności na danym stanowisku. Przyznawaniem wyższych uprawnień innym osobom zajmuje się obecny skład administracji.
  7. Do obowiązków administracji należy pilnowanie porządku, dbanie o jakość artykułów, pomoc użytkownikom, cofanie wandalizmów oraz karanie użytkowników według regulaminu.

IV. Artykuły oraz edycje.

  1. Artykuły na wikiRSHL muszą być związane z jej tematyką.
  2. W artykułach staramy się o pełną encyklopedyczność artykułu: nie podpisujemy się, nie dodajemy emotikon i staramy się nie używać potocznego stylu wypowiedzi. Przestrzegamy neutralnego punktu widzenia. Dbamy o pełną poprawność językową (ortografia i interpunkcja). Pilnujemy, aby artykuł był czytelny i schludny.
  3. Kategorycznie zabronione jest bezmyślne usuwanie poprawnej treści artykułów.
  4. Można, umieszczać teksty niczym z nonsensopedi, ale nie przesadzajmy z ich ilością w jednym artykule i starajmy się aby miały drugie dno, trochę prawdy. Innymi słowy informację mogą być napisane w zabawny sposób ale nie powinny być zmyślone.
  5. Przy tworzeniu i edycji artykułów zalecamy korzystać z poradnika wikiRSHL: KLIK

V. Pliki.

  1. Przesłane pliki muszą posiadać dodaną informację o prawach autorskich (licencję). Przykładowo, w przypadku grafik powiązanych z ligą właściwą dla nich licencją jest Prawa autorskie CN.
  2. Przesyłane pliki powinny być związane z tematyką wiki i występować w artykułach. Dozwolone jest przesyłanie innych plików, ale w umiarze.
  3. Staraj się nie dublować grafik: przesyłając plik na wikię, upewnij się, czy nie ma już przesłanej jego kopii (np. o innych rozmiarach, lepszej jakości).
  4. Pliki nieużywane oraz bez licencji mogą zostać usunięte.

VI. Czat, forum, blogi i inne.

  1. Blogi utworzone przez użytkowników, które są za krótkie, niepotrzebne, pozbawione sensu i bez jakości mogą zostać usunięte bez powiadomienia.
  2. Przed wejściem na czat należy wykonać w artykule na wiki co najmniej jedną edycję. W przypadku niespełnienia wymagań, osoba może zostać wyrzucona.
  3. Blogi nie służą do zadawania pytań typu: "Jaka jest Wasza ulubiona drużyna?". Od tego typu dyskusji jest forum wikijne.
  4. Długość blokady może być różna i zależna m.in. od stażu użytkownika i wagi wykroczenia.
  5. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez użytkowników wikii.
____________________________

Regulamin w pierwotnej formie wszedł w życie dnia 2 lutego 2014. Jego ostatnia aktualizacja miała miejsce 2 lutego 2014 roku.
Miłego edytowania!